- Home
- Informacje
- Jak założyć dobry sklep internetowy?
Zanim podejmiesz decyzję o tym, aby uruchomić biznes internetowy w postaci sklepu internetowego, zastanów się poważnie nad tym, jak planowana przez Ciebie witryna będzie się prezentowała z perspektywy jej użytkowników, czyli potencjalnych klientów, którzy z Twojej oferty mieliby korzystać. Poniżej przedstawimy kilka istotnych kwestii, na jakie trzeba zwrócić uwagę nim postanowisz założyć sklep wirtualny.
Domena
Po pierwsze adres, a więc to jak w zasadzie nasz sklep będzie się nazywał, gdyż niemal normą jest, iż sklep nazywa się tak samo jak adres, jaki do niego prowadzi. Nie dajmy się zwieść zagranicznym, przereklamowanym już określeniom, które wyglądają prestiżowo, jako że stanowią wyraz obcojęzyczny, z reguły angielski, ale niestety nie zawsze jest to trafne z punktu widzenia korzystającego z sieci. Przecież nie każdy z użytkowników Internetu zna biegle angielski, albo nawet chociażby w takim stopniu komunikatywnie, aby znać konkretnie to słowo, jakie wykorzystaliśmy. Tym bardziej, że trzeba jeszcze umieć rozgraniczyć – wymowę danego wyrazu a jego pisownię.
Ze względu na zły dobór domeny bardzo często klienci, chcąc wpisać adres sklepu niestety, ale rezygnują, bowiem kombinują z niepoprawnymi czy innymi, podobnie brzmiącymi sformułowaniami. Kończy się to w wielu przypadkach fiaskiem dla nich i dla nas – oni nie otrzymują tego, na co liczyli, my natomiast nie mamy w ogole zysków. Straty są obustronne. Musimy więc pamiętać o tym, aby dobierać domenę rozsądnie. To musi być wyraz ogólnie dobrze znany, a jeżeli zapożyczenie z języka obcego, to niech to będzie coś uniwersalnego, co już przeszło także do innych języków. Najprędzej sprawdzą się tu krótkie domeny z angielskimi wyrazami – na przykład końcówkami „shop”, która jest słowem już każdemu doskonale znanym.
Grafika
Dobry sklep w Internecie powinien być w taki sposób przygotowany, aby nie raził konsumenta wchodzącego na daną stronę. Przecież celem istnienia witryn internetowych jest ułatwienie potencjalnej klienteli zwłaszcza procesu dokonywania zakupów. Jeżeli strona sklepu jest mało czytelna bądź skomplikowanie stworzona czy niezrozumiała dla klienta, raczej nie ma sensu, aby z niej korzystać, skoro ten sam produkt można mieć na wyciągnięcie ręki, kierując się do placówki stacjonarnej. Sklep w sieci musi być zatem nowoczesny, innowacyjny, funkcjonalny i co najważniejsze prosty.
Nie chodzi o to, aby był przestarzały i nie posiadał żadnych współczesnych bajerów informatycznych, jakie posiadać może, ale o to, żeby dało się bez większych trudności z niego korzystać nawet przez osoby kompletnie niewprawione w zakupach w sieci, które nie spędzają dzień w dzień całego wolnego czasu w sieci. Ograniczmy zatem zbędne elementy graficzne do zupełnego minimum. Ponadto nie powinniśmy także przesadzać z upychaniem zbyt wielu zakładek na stronie sklepu, bowiem ciężko będzie się połapać, co i gdzie się znajduje. Poza tym, strona takiego sklepu będzie się ładowała za wolno, co też może wyraźnie zniechęcić konsumenta.
Porządek
Jeszcze jedna niesamowicie ważną kwestią związana z tworzeniem sklepu internetowego jest sama jego kompozycja. Jeżeli zlecimy programiście zawiły projekt do wykonania, nawet, gdy będzie on na wysokim poziomie i pełen rozmaitych bajerów, niekoniecznie dostrzeże to przeciętny Kowalski, który na informatyce nie zna się bardziej niż na przeglądaniu stron www i logowaniu się na elektroniczną pocztę. Starajmy się schemat naszej witryny jak najbardziej uprościć, bowiem wtedy dotrzemy z pewnością do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów.
Co więcej, konsument ceniący wygodę, komfort dokonywania zakupów czy nawet swój cenny czas, lubi przejrzystość i porządek, który prosty sklep internetowy potrafi zapewnić. Harmonię oraz ład zagwarantuje nam przede wszystkim podział na stosowne zakładki. Wyraźnie wyszczególnijmy ofertę, dzieląc ją na właściwe podgrupy. Na przykład prowadząc sklep z ciuchami, dobrze jest podzielić proponowane modele ubrań na garderobę męską oraz damską a także wyszczególnić zakładki z poszczególnymi grupami produktów – osobno zebrać wszystkie sukienki, garnitury, garsonki, bluzki, T-shirty czy buty bądź dodatki.
Dzięki temu klient nie zrazi się obserwując na stronie tysiące artykułów, ale żadnego z tych, który potrzebuje czy który go interesuje. Po takim podziale jak ten wyżej wymieniony nie ma natomiast żadnego kłopotu ze znalezieniem produktu, jaki chcemy kupić – szukamy koszulki, to klikamy w zakładkę z koszulkami i przeglądamy dostępną w tym zakresie ofertę.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.